• | Pels, E., P. Rietveld, G. Debrezion, J.J. Trip, B. van Wee and J. Willigers (2006), Stationslocaties als interface tussen spoorwegontwikkeling en stedelijke dynamiek, Tijdschrift Vervoerswetenschap, 42(2), 34-39. |
• | Pels, E. (2004), Cherry picking en secundaire luchthavens: strategieën van low-cost luchtvaartmaatschappijen, S&RO (Stedebouw en ruimtelijke ordening), 85(3), 30-33. |
• | Keyser, E., E. Pels en P. Rietveld (2003), Wat maakt prijsvechters zo goedkoop? In: Economisch Statistische Berichten, 88(4404), pp. 246-247. |
• | Keyser, E., E. Pels en P. Rietveld (2003), Low cost carriers - lage prijzen? In: Tijdschrift vervoerswetenschap, 39(3), pp. 24-27. |
• | Pels, E., B. Ubbels en P. Nijkamp (2002), Privatisering van luchthavens, In: Tijdschrift Vervoerswetenschap, 4, pp. 38-42. |
• | Pels, E., B. Ubbels en P. Nijkamp (2001), Prijszetting door luchthavens, In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk: Wie doet wat?, Delft, CVS, pp. 703-720. |
• | Pels, E. and D.J. van Vuuren (2000), Privatisering spoorwegen: Enige kanttekeningen, Reacties op Economisch Statistische Berichten. |
• | Pels, E., S.A. Rienstra and Y. Schipper (1998), De rol van de overheid in een gedereguleerde luchtvaartmarkt (The government's role in a deregulated aviation market), Beleidsanalyse, 27(1), 23-28. |
• | Pels, E., S.A. Rienstra, P. Rietveld and Y. Schipper (1998), De Europese Unie en de luchtvaart: naar een formulering van beleidsstrategieën (The European Union and aviation: towards a formulation of policy goals), Tijdschrift Vervoerswetenschap, 34(2), 97-114. |
• | Gorter, C., W. Hassink en E. Pels (1996), Werkgelegenheidsvoorspellingen van bedrijven (Firms' employment forecasts), Tijdschrift voor Arbeidsvraagstukken, 12(3), 264-272. |